Contribute to your Community! Become a Board Director! 

Rideau Community Health Services (RCHS) is recruiting for a board director who reflects the diversity of the counties of Lanark, Leeds, and Grenville and has specific experience in financial management, through career related activities and/or education. The successful applicant will ideally have  knowledge of some or all of the following:

  • accounting and budgeting principles
  • financial forecasting methods
  • audit activities
  • compliance of financial procedures within current legislation
  • risk management

Rideau Community Health Services (RCHS) is a progressive, dynamic, client centered not-for-profit community-governed organization. The focus of RCHS is on improving the health and wellbeing of our communities by the provision of primary care services, health promotion, and community services across the communities we serve. For further information please visit www.rideauchs.ca.

Board directors must be 18 years of age or older, live, work, and/or volunteer in Lanark, Leeds, and Grenville counties, committed in sharing the organizational expectations for respectful and inclusive interactions and have sufficient time and energy to prepare for and attend Board and committee meetings (currently virtual).

Interested applicants are asked to submit a current resume along with a one-page letter of interest to Kristian Gundersen, Executive Assistant at kgundersen@rideauchs.ca or to 354 Read St, Box 550, Merrickville, Ontario, K0G 1N0 by December 2, 2022.

If you require an accommodation(s) to fully participate in the application process, or would like more information about the position, please contact Kristian Gundersen, Executive Assistant at kgundersen@rideauchs.ca or (613) 206-9277. 

 

Contribuez à votre communauté! Devenez un administrateur du conseil d'administration!

Rideau Community Health Services (RCHS) est à la recherche d’un administrateur pour leur Conseil d'administration, qui reflète la diversité des comtés de Lanark, Leeds et Grenville et qui possède des compétences particulières dans le domaine de la gestion financière, dans le cadre d’activités et/ou d’études liées à cette carrière. Le candidat idéal retenu possèdera des connaissances dans certains ou tous les domaines suivants :

  • principes de comptabilité et de planification budgétaire
  • méthodes de prévisions financières
  • activités de vérification
  • conformité des procédures financières avec la législation en vigueur
  • gestion des risques

Rideau Community Health Services (RCHS) est un organisme communautaire progressiste, à but non lucratif, dynamique et axé sur le client. L'objectif de SSCR est d'améliorer la santé et le bien-être de nos communautés en fournissant des services de soins primaires, promouvoir la santé et des services communautaires dans les communautés que nous servons. De plus amples renseignements sont disponibles sur le site www.rideauchs.ca.

Les administrateurs du Conseil d'administration doivent être âgés d’au moins 18 ans, vivre, travailler et/ou faire du bénévolat dans les comtés de Lanark, Leeds et Grenville, s'engager à faire part des attentes de l'organisation à l’égard des interactions respectueuses et inclusives et disposer de suffisamment de temps et d'énergie pour se préparer et assister aux réunions du Conseil d'administration et des comités (actuellement virtuelles).

Les personnes intéressées sont priées de faire parvenir un curriculum vitae à jour ainsi qu'une lettre d'intérêt d'une page à Kristian Gundersen, adjoint exécutif, à kgundersen@rideauchs.ca ou à l’adresse suivante, 354 Read St., Box 550, Merrickville, Ontario, K0G 1N0, avant le 2 décembre 2022.

Si vous avez besoin d'une ou de plusieurs mesures d'adaptation pour participer pleinement au processus de demande, ou pour en savoir davantage sur le poste, veuillez communiquer avec Kristian Gundersen, adjoint exécutif, à kgundersen@rideauchs.ca ou au (613) 206-9277.